Matkustajat eivät ehtineet junaan ja vaativat lentoyhtiöltä vahingonkorvauksia.
Kuluttajariitalautakunnan pöydälle tuli tapaus, jossa junayhteydestä myöhästyneet matkustajat vaativat lentoyhtiöltä korvauksia.
Matkustajat olivat palaamassa heinäkuussa 2023 Dublinista Helsinkiin, kun lennolle tuli 31 minuutin viivästys. Niinpä matkustajat eivät ehtineet varaamaansa junaan TIkkurilasta Iisalmeen.
Hakijat vaativat lipunmuutoskuluja
Matkustajat vaativat lentoyhtiöltä korvauksena lipunmuutoskulun 72,40 euroa.
Lentokoneen olisi matkustajien mukaan pitänyt laskeutua Helsinkiin 15.20. Viivästyksen vuoksi matkustajat myöhästyivät Tikkurila-Iisalmi-junasta, joka lähti Tikkurilasta kello 16.36.
Jos lento olisi ollut ajoissa, matkustajien olisi pitänyt ehtiä hyvin junaan, sillä heillä oli pelkät käsimatkatavarat. Lisäksi lähijunat kulkivat Tikkurilaan lentokentältä 20 minuutin välein, ja junamatka olisi kestänyt vain kahdeksan minuuttia.
Lento laskeutui kuitenkin vasta 16.00, ja tämän jälkeen bussi vielä vei matkustajat terminaaliin. Matkustajat eivät ehtineet junaan ja joutuivat vaihtamaan lippunsa myöhäisempään junaan. Tästä aiheutui 72,40 euron lisäkulu.

