Kuluttajariitalautakunnan pöydälle tuli tapaus, jossa asiakas oli närkästynyt hotellin kylmästä saunasta.
Kuluttaja varasi hotellihuoneen kesällä 2023 yhdeksi yöksi, mutta energianjakelun keskeytyksen vuoksi hotellin sauna olikin kylmä.
Kuluttajariitalautakunnan selvittelyyn tulikin se, oliko majoituspalvelussa hyvitykseen johtava virhe, ja kuinka nopeasti kuluttajan pitäisi aiheesta reklamoida.
Lue myös: Hierontalahjakortista jäi neljä kertaa käyttämättä – kuluttaja vaati hyvitystä
Sauna oli kylmä
Hotellin asiakas oli maksanut huoneestaan 101 euroa. Samaa summaa hän vaati hyvityksenä takaisin.
Hän kertoi vaatimuksessaan varanneensa hotellihuoneen kyseisestä hotellista, koska markkinointitietojen mukaan asiakkaiden käytössä oli sauna.
Kun asiakas oli mennyt saunomaan, sauna oli kuitenkin ollut kylmä. Näin ollen hotellin tarjonta ei vastannut asiakkaan saamia markkinointitietoja.
Kuluttajan mukaan hän on pyytänyt hyvitystä saunan kylmyydestä jo hotellin vastaanotossa.

