Miltä itse näytät unissasi? Poikaystävä taltioi naisen koisimista – hulvaton video: "En enää koskaan halua nukkua"

0:57
10-vuotias Leo on nukkunut jo vuoden parvekkeella. Videolla poika esittelee nukkumapaikkansa.

Miljoonia katselukertoja kerännyt video osoittaa, että naisetkin kuorsaavat.

Kuorsaus on varsin yleistä: useampi joka kymmenes keski-ikäinen mies kuorsaa joka yö nukkumisasennosta riippumatta. Naisilla kuorsaus on harvinaisempaa, mutta ei tavatonta. Tämän osoittaa nasevasti erään poikaystävän kuvaama hulvaton video.

"En enää koskaan halua nukkua"

TikTok-käyttäjä @mmclane jakoi palvelussa videon, jolla hän nukkuu sängyllä ilman peittoa pää yläkenossa. Hengittäessä hänen suustaan kuuluu kunnon korinaa.

– Poikaystäväni kuvasi minusta nukkuessani tämän videon, ja nyt en enää koskaan halua nukkua, nainen toteaa.

Tavallisesti somessa julkaistaan itseä imartelevaa sisältöä, mutta naisen rohkea veto on osoittautunut kannattavaksi. Tätä kirjoittaessa videolla on jo 8,2 miljoonaa näyttökertaa ja siitä on uutisoinut verkkolehti Mirror.

Kommenttikentässä moni tiktokkaaja kiittää naista samaistuttavan videon jakamisesta.

– Tämä ahdistaa minua päivittäin, eräs kirjoittaa.

– Älä huoli, me kaikki nukumme näin. Me tytöt tuemme sinua, toinen lohduttaa.

Kuorsauksen itsehoito

Kuorsaus ei yleensä haittaa nukkujaa itseään, mutta petikumppanin näkökulmasta ääntely voi olla hermoja raastavaa – jopa siinä määrin, että hän saattaa harkita "uniavioeroa".

Osaan kuorsauksen taustalla vaikuttavista syistä ihminen voi itse vaikuttaa, muistuttaa Terveyskirjasto artikkelissaan. Ylipainon vähentämisellä, tupakoinnin lopettamisella sekä alkoholin ja rauhoittavien lääkkeiden käytön välttämisellä on mahdollista hoitaa kuorsausta.

Kuorsaukseen voivat vaikuttaa myös nenän ja nielun rakenne sekä nenän tukkoisuutta aiheuttavat tekijät. Kuivasta ja karstoittuvasta nenästä kärsivän kannattaa kuorsauksen ehkäisemiseksi käyttää nenän kannuhuuhteluita ja öljypohjaisia nenätippoja.

Selällä nukkuessaan kuorsaavien kannattaa pyrkiä nukkumaan kyljellään. Hyviä keinoja ovat esimerkiksi pallon kiinnittäminen yöpuvun selkämykseen tai asennon tukeminen tyynyillä.

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja