Mainos

Lehti: Brittilehdet maksoivat kipurahoja puhelinkuuntelusta

Brittiläiset iltapäivälehdet ovat maksaneet jopa miljoona puntaa (1,15 milj. euroa) puhelinkuunteluun liittyvien oikeusjuttujen sovittelusta, kertoi sanomalehti Guardian tänään.

Mediamoguli Rupert Murdochin omistaman News Groupin iltapäivälehdet ovat maksaneet sovittelusta kolmessa tapauksessa, joissa julkisuuden henkilöistä tehtiin juttuja puhelintietojen avulla. Guardian-lehden mukaan toimittajat ovat myös palkanneet yksityisetsiviä, jotta he ovat päässeet käsiksi muun muassa pankki- ja verotietoihin.

Lehden mukaan yksityisetsivien selvitysten kohteeksi joutuneiden julkkisten joukossa ovat muun muassa huippumalli Elle MacPherson sekä entinen varapääministeri John Prescott.

Lontoon poliisi ilmoitti torstaina, että se on käynnistänyt tapauksesta tutkinnan.

News Groupin emoyhtiö News International ei suostunut vahvistamaan Guardian-lehden tietoja tuoreeltaan. Yhtiö julkaisee muun muassa The Sun- sekä News of the World -sanomalehtiä.

(MTV3-STT-AFP)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.