Mainos

Kuluttaja-lehti: Riidat älypuhelinten vioista lisääntymässä

Älypuhelinten rikkoutumisia koskevat riidat yritysten ja kuluttajien välillä lisääntyvät. Kuluttajariitalautakuntaan on viime vuosina tullut älypuhelimista 80–90 valitusta per vuosi, mutta tänä vuonna valitusten määrän odotetaan kasvavan.

Kuluttaja-lehden mukaan tavallinen valituksen aihe on se, ettei myyjä suostu korvaamaan puhelimen vikaa, vaikka takuu on vielä voimassa. Lautakunta päätyy tällaisissa tapauksissa vain harvoin ostajan puolelle.

Syynä myyjän hyväksi annettuihin ratkaisuihin ovat useimmiten näytön naarmut, kuoren lommot tai kosteusjäljet piirikortilla. Puhelimen vika ei välttämättä johdu niistä, mutta ne riittävät todisteeksi siitä, että laitetta on kohdeltu kaltoin. Heikko latausliitin luetaan sen sijaan usein myyjän viaksi.

Kuluttaja-lehden älypuhelintestissä parhaaksi osoittautui Samsung Galaxy S III mini. Testissä oli mukana 12 alle 400 euron puhelinta. Erot kärkimallien välillä olivat kuitenkin pieniä.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.