Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

KKV varoittaa: Harkitse tarkkaan ennen kuin asioit tämän yrityksen kanssa

1:56Kuluttajaliitto varoittaa talonrakentajia maksamasta laittomia etumaksujaKATSO MYÖS: Kuluttajaliitto varoitti talonrakentajia maksamasta laittomia etumaksuja.
Julkaistu 22.01.2024 12:36

Hannakaisa Taskinen

hannakaisa.taskinen@mtv.fi

Kilpailu- ja kuluttavirasto kertoo lukuisista yhteydenotoista, joita kuluttajilta on tullut koskien erilaisia kodin palveluita tarjoavasta Hero 24 Oy:stä.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan on viraston mukaan tullut useita kymmeniä yhteydenottoja koskien muuttoja, remontteja ja muita kodin palveluita tarjoavaa Hero 24 Oy:tä. 

Millaisia ongelmia kuluttajilla on ollut Hero 24:n kanssa?

Ilmoitusten perusteella palvelun hinta pitää maksaa tilisiirtona yritykselle jo ennen palvelun suorittamista eikä maksuvaihtoehdoksi tarjota esimerkiksi luottokorttimaksua. 

KKV kertoo tiedotteessaan, että tyypillisesti kuluttajan valitus on koskenut sitä, että yritys on peruuttanut tilatun palvelun, muttei kuitenkaan ole palauttanut kuluttajalle tämän palvelusta ennakkoon maksamaa hintaa. Lisäksi peruutuksesta ei välttämättä ole ilmoitettu kuluttajalle lainkaan, vaan tilanne on selvinnyt vasta, kun esimerkiksi asentaja ei olekaan saapunut paikalle sovittuna ajankohtana.

Lue myös: Lankesitko sinäkin? Helsinkiläistä kivijalkakauppaa ei ollut olemassakaan

Kuluttajilla on KKV:n mukaan ollut vaikeuksia saada yrityksen asiakaspalveluun yhteyttä. Rahat on joissain tapauksissa luvattu palauttaa, mutta näin ei sitten kuitenkaan ole käynyt.

Harkitse asiointia Hero 24:n kanssa tarkkaan

Yrityksen toimintajalli ja raportoidut ongelmat ovat samankaltaisia kuin Helpdor Oy:llä, josta KKV on varoittanut kuluttajia aiemmin. Kuluttaja-asiamies nimenomaan jopa kehotti vuonna 2022 Hero24:ää varmistumaan siitä, että mikäli se käynnistää liiketoimintaa, on lainsäädännön vaatimukset huomioitu, eikä sen toiminnassa olisi vastaavia puutteita kuin Helpdorin kohdalla.

Kuluttajaneuvonta kehottaa ottamaan havaitut ongelmat huomioon ja harkitsemaan asiointia Hero24:n kanssa tarkkaan. On hyvä pitää mielessä, että ennakkoon maksamisessa piilee aina riski. KKV muistuttaakin, että nyrkkisääntö on, että työstä kannattaa maksaa vasta, kun se on tehty.

Toiminta-ohjeet ongelmatilanteisiin:

  1. Tee ensin reklamaatio yritykselle. Vaadi rahat takaisin.
  2. Jos asia ei ratkea, tee ilmoitusk KKV:n kuluttajaneuvontaan.

Lue myös: Tilausongelmia selvittänyt Laura sai Klarnalta hyvin hämmentävän viestin

Asiakkaiden yhteydenotot saivat kuluttaja-asiamiehen puuttumaan Gigantin toimintaan – "Erityisen huolestuttavaa on ollut, että..."

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!

Lähde: Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Lisää aiheesta:

Sänkyliike ei toimittanut sänkyjä tai palauttanut rahoja – kuluttaja-asiamies teki poliisille tutkintapyynnönKKV varoittaa sänkyfirmasta – harkitse asiointia tarkkaan!Kuluttaja-asiamies kaipaa korjausta verkkokauppojen vitsaukseen – myyjät peruneet tilauksia lainvastaisin perustein: "Kuluttajalle kohtuutonta"Huo­ne­ka­lu­lii­ke jättänyt asiakkaitaan pulaan, satoja valituksia – KKV: Mieti kahdesti, ennen kuin tilaatOle tarkkana, jos tilaat siivous-, remontti- tai muita palveluita tältä firmalta – "Työstä kannattaa maksaa vasta kun se on tehty"KKV havainnut huolestuttavan ilmiön: Verkkokauppojen myyjät yrittävät vetäytyä tilauksista lainvastaisin perustein
KotiRemontointiAsuminenKuluttajariidatLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Koti
  • Eilen15:16
    Siivous

    Miten lieden tahroista pääsee eroon – ja pääseekö?

  • 26.10.18:50
    Muistisairaudet

    Muistisairaus haastaa läheiset – tällainen koti on turvallinen

  • 25.10.18:50
    Sauna

    Onko saunasi turvallinen? Varmista ainakin nämä asiat

  • 25.10.10:45
    Siivous

    Suihkuseinä puhtaaksi sitruunan avulla – näin helppoa se on

  • 24.10.14:56
    Lämmitys

    Nuohooja-Juhan nerokas niksi: Näin tarkistat, onko polttopuu tarpeeksi kuiva