Huo­ne­ka­lu­lii­ke jättänyt asiakkaitaan pulaan, satoja valituksia – KKV: Mieti kahdesti, ennen kuin tilaat

Autokoulut pyörittivät hintakartellia, kertoo KKV – Autokoululiitto kommentoi hintojen nostoja suorassa lähetyksessä 2:56
Kilpailu- ja kuluttajavirasto puuttui vuonna 2019 autokoulujen toimintaan. Se katsoi hintakartellin nostaneen ajo-opetuksen hintoja.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV varoittaa tiedotteessaan huonekaluliike Sisuste-Peltoniemi Oy:stä. Yrityksen kanssa ovat olleet ongelmissa niin kuluttajat kuin viranomaisetkin.

KKV:n mukaan Vantaalla sijaitsevasta Sisuste-Peltoniemestä on jätetty tänä vuonna kuluttajaviranomaisille lähes 300 valitusta.

Ilmoitusten mukaan yrityksen toimitukset viivästyvät säännönmukaisesti, sovittuja hyvityksiä ei makseta ja asiakaspalvelun toiminnassa on puutteita.

Sisuste-Peltoniemi myy muun muassa arvokkaita sänkyjä. KKV:n mukaan se on saanut yhteydenottoja myös Vita Talalay Finland Oy:stä, jonka sänkyjä Sisuste-Peltoniemikin myy.

Tilatut sängyt on usein maksettu tilaushetkellä joko kokonaan tai osittain, mutta kuukausien odottelusta ja uusista toimitusaikalupauksista huolimatta sänkyjä ei ole toimitettu.

Lisäksi peruutetuista tilauksista ei ole maksettu rahoja tai palautuksissa on kestänyt huomattavan pitkään.

Niin kuluttajilla kuin kuluttajaneuvonnallakin on ollut hankaluuksia saada yhteyttä yritykseen.

Kuluttajaneuvonta kehottaa huonekaluostoksia suunnittelevia kuluttajia ottamaan huomioon havaitut ongelmat ja harkitsemaan ostoksiaan sekä tarvittaessa reklamoimaan myyjälle.

Lue myös:

    Uusimmat