HS: Epäterveellisen ruuan markkinointi lapsille kuriin Yhdysvalloissa

Suuret amerikkalaiset ruokajätit aikovat rajoittaa roskaruuan mainostamista lapsille. Helsingin Sanomien nettisivut kertovat, että yhtiöt ovat tekemässä omia ohjeitaan, joissa listataan tarpeeksi terveelliset ja samalla lapsille mainostettavaksi sopivat tuotteet.

Vapaaehtoisia ohjeita ovat tekemässä muun muassa Cheerios-muroista tuttu General Mills, upporasvassa paistettuja tuotteita Kids Cuisine -merkillä mainostava ConAgra sekä suomalaisillekin tuttuja Rice Krispies, Coco Pops, ja Frosties-muroja myyvä Kellogg.

Uusien ohjeiden mukaan tuotteita saa mainostaa lapsille vain, jos ne täyttävät tietyn ravintosisällön.

Suomessa toimivat yhtiöt, kuten Valio, HK ja Atria kertovat, etteivät ne mainosta erityisesti lapsille suunnattuja tuotteita.

Lue Helsingin Sanomien juttu tästä.

(MTV3 - HS)

Lue myös:

    Uusimmat