Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Heidfeld: Turva-autosääntö on tyhmä

Nick Heidfeld, kuva: EPA/ROBERT GHEMENT
Nick Heidfeld, kuva: EPA/ROBERT GHEMENTEPA
Julkaistu 30.04.2008 18:37

BMW-kuljettaja Nick Heidfeld kritisoi formula ykkösten turva-autosääntöä, jonka takia saksalainen kärsi Barcelonan GP:ssä 10 sekunnin pysähtymisrangaistuksen, joka pilasi hänen kisansa.

Turva-autosäännön mukaan kuljettajat eivät saa mennä varikolle sillä kierroksella, jolla turva-auto tulee radalle. Heikki Kovalaisen ulosajosta johtunut turva-autoepisodi ajoittui Heidfeldin kannalta huonoimpaan mahdolliseen aikaan.

- Onnettomuus tapahtui kierroksella 22, vähän ennen ensimmäistä varikkopysähdystäni. Minun käskettiin tulla varikolle, mutta olin jo ohittanut varikon sisääntulon. Sitten turva-auto tuli radalle, ja varikko suljettiin. Yritin säästää polttoainetta ja viivyttää varikkopysähdystä, mutta lopulta vaihtoehdoiksi jäi bensan loppuminen tai pysähtymisrangaistus. Se oli huonoa tuuria, joka pilasi kisani, Heidfeld kertoi virallisilla verkkosivuillaan.

- Olen aina pitänyt tätä sääntöä tyhmänä. Olemme jo viikkoja keskustelleet asiasta ja yrittäneet löytää parempaa ratkaisua. Hyvällä tai huonolla tuurilla ei pitäisi olla sijaa formula ykkösissä. Tällä hetkellä sääntö on kuitenkin olemassa, joten oli loogista, että jouduin kärsimään pysähtymisrangaistuksen, Heidfeld jatkoi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Juuso Karikuusi teki suuren päätöksen ja jäi "tyhjän päälle" – yllättävän puhelinsoiton jälkeen asiat loksahtivat paikoilleenMestari on lyöty! Terence Crawford teki jättiottelussa komeaa historiaa
Tämä on Wilma Murron haaste MM-kisoissa: "Huomattavasti enemmän kysymysmerkkejä"
Pohjoisen järvissä käynnissä mullistus
Tutkimus selvitti, kenen verta hyttyset himoitsevat
Yhdysvaltain ohjushävittäjä USS Bainbridge Suomeen