Finnair ja Kuluttajavirasto eivät löytäneet sopua tuhkakorvauksista

Finnair ja Kuluttajavirasto ovat neuvotelleet lentomatkustajien korvauksista. Kuluttajavirasto on toistuvasti muistuttanut, että lentoyhtiöillä on huolenpitovelvollisuus asiakkaistaan tuhkapilvestä huolimatta.

Finnair ei ole heltynyt asiakkaidensa ja kuluttajaviranomaisten vaatimuksiin korvata tuhkamottiin jääneille hotellikustannuksia. Finnair ei ole korvannut asiakkaille ruoka- ja puhelukuluja jälkikäteen, mutta yhtiö jakoi niitä varten kuponkeja lentokentillä.

Kuluttajaviraston tiedotuspäällikko Laura Salmi kertoo, että Finnair ja Kuluttajavirasto jatkavat neuvotteluja ensi viikolla.

- Tässä vaiheessa voin sanoa sen verran, että ne kuluttajat, jotka ovat palanneet itse takaisin, etsineet itse uudelleenreitityksen, heidän kannattaa nyt hakea vähintään sitä lentolipun hintaa takaisin. Finnairin sivuilta löytyy takaisinmaksulomake. Muiden korvausten osalta neuvotteluja nimenomaan jatketaan ja pyritään löytämään sellainen neuvotteluratkaisu, joka tyydyttää kaikkia osapuolia, Salmi linjaa.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat