Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari tutkii varikkokäytäntöään

Felipe Massa, kuva: EPA/EUGENE HOSHIKO / POOL
Felipe Massa, kuva: EPA/EUGENE HOSHIKO / POOL
Julkaistu 29.09.2008 10:15(Päivitetty 29.09.2008 11:22)

Ferrarin F1-tallin päällikkö Stefano Domenicali lupaa tallin tutkivan, toimiiko varikkokäynneillä käytetty liikennevalojärjestelmä kunnolla. Singaporen GP:ssä Felipe Massalle annettiin lähtölupa vaihtamalla valo vihreäksi, vaikka tankkausletku oli vielä kiinni autossa.

- Analysoimme sen, mitä teimme varikkokäynnillä. Se oli jännittynyt hetki, ja kaverimme tönäistiin jälleen kumoon, Domenicali sanoi Autosport.comin mukaan.

Massa ajoi varikkosuoran päähän tankkausletkun ollessa kiinni autossa. Mekaanikot saivat lopulta letkun irti, mutta brasilialaiskuski menetti mahdollisuutensa pistesijoille ja sai vielä varikonläpiajorangaistuksen.

Ferrarilla on riittänyt varikkokömmähdyksiä, sillä Valenciassa Kimi Räikkönen lähti varikolta liikkeelle liian aikaisin vetäen tankkaajan nurin. Felipe Massa puolestaan päästettiin Valenciassa varikkoruudusta vaarallisesti liikkeelle Adrian Sutilin eteen.

- Viime kisoissa meille on ollut joitain ongelmia varikkokäynneillä, vaikka ne kaikki olivatkin erilaisia tapauksia. Varikkokäynneillä on aina ollut ongelmia. Muistan hyvin Michael Schumacherin ja Rubens Barrichellon ongelmat, joten ei ole totta, että virheitä olisi nyt enemmän kuin ennen, Domenicali puolustautui.

Ferrarin F1-talli on tällä kaudella antanut kuljettajilleen lähtöluvan varikkokäynnin jälkeen perinteisen tikkaripuomin sijaan liikennevaloilla. Singaporen GP:ssä Ferrari käytti liikennevalojärjestelmäänsä ensimmäisellä varikkokäynnillä, mutta sen mentyä Massan osalta pieleen siirtyi talli toisella varikkokäynnillä tikkaripuomiin.

- Päätimme olla käyttämättä järjestelmää toisella varikkokäynnillä, koska halusimme, ettei tilanne olisi niin jännittynyt. Järjestelmä on tarkoitettu antamaan niin hyvä suoritus kuin mahdollista. Se mahdollistaa, ettei varikkomiesten reaktioaikaa kulu lainkaan. Jos kaikki menee ongelmitta, niin matkaan pääsee heti, kun tunkit on laskettu ja tankkausletku on poistunut, Domenicali totesi.

Katso Netti-tv:stä: (maksullinen)

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Räikkösen seinäänajopaikasta Singapore SlingSingaporen ylistetty F1-rata remonttiinSingaporeen lisää ohituspaikkojaSingaporen F1-rataan muutoksiaErikoinen spekulaatio Red Bullin viastaSauber: Iltakisoissa kohtuus kaikessa
Singapore 2008

Tuoreimmat aiheesta

Singapore 2008
  • 20.03.200916:28
    Singapore 2008

    Räikkösen seinäänajopaikasta Singapore Sling

  • 02.02.200918:49
    Singapore 2008

    Singaporen ylistetty F1-rata remonttiin

  • 07.01.200915:14
    Singapore 2008

    Singaporeen lisää ohituspaikkoja

  • 24.11.200812:13
    Singapore 2008

    Singaporen F1-rataan muutoksia

  • 10.10.200811:16
    Singapore 2008

    Erikoinen spekulaatio Red Bullin viasta