Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Elisa valmis keskusteluun tv-palvelun muutoksista suivaantuneiden asiakkaiden kanssa

Kuva: Lehtikuva
Kuva: LehtikuvaLehtikuva/MTV3
Julkaistu 10.02.2010 15:23(Päivitetty 16.02.2010 13:21)

Elisan päätös lopettaa televisiopalvelustaan kattava tallennusominaisuus ensi kuussa on suututtanut asiakkaita, ja tapausta on seurattu nyt myös Kuluttajavirastossa.

Elisa ilmoitti eilen, että se lakkauttaa Elisa Viihde -palvelustaan 36 tunnin tallennusmahdollisuuden. Ominaisuuteen kuului, että asiakas voi katsoa minkä tahansa viimeisen 36 tunnin aikana lähetetyn ohjelman ilman erillistä tallennusta. Ominaisuus tuli palveluun vasta viime marraskuussa. Elisan päätös ottaa tämä mahdollisuus pois on herättänyt verkossa paljon keskustelua ja suuttumusta.

Elisan palveluliiketoimintajohtaja Mikael Rönnblad toteaa MTV:n uutisille, että Elisa on avoin keskusteluun tyytymättömien asiakkaiden kanssa. Hän painottaa, että palvelu koostuu monista erilaisista tallennusominaisuuksista. Näihin kuuluvat mm. tallentaminen kaikilta kanavilta yhtaikaa, aina tallentuva -ominaisuus, etähallinta netistä sekä top 20 tallennetut -ominaisuus.

Elisa on painottanut, että 36 tunnin tallennus oli testiominaisuus, jota ei markkinoitu. Esimerkiksi Taloussanomien haastattelussa Rönnblad sanoi, ettei yhtiö tuonut missään markkinoinnissa tai myyntipuheessa esille, että kyseessä oli pysyvä ominaisuus. Elisa kertoo palvelua koskevalla keskustelupalstalla: "Saimme 36 h tallennuksen käytöstä runsaasti arvokasta asiakaskokemusta ja kiitämme saamastamme palautteesta."

Kuluttajaviraston havaintojen perusteella on kuitenkin asiakkaita, jotka eivät tienneet, että ominaisuus olisi vain väliaikainen. Kuluttajaviraston lakimiehen Miina Ojajärven mukaan erityisasemassa ovat asiakkaat, jotka ovat solmineet sopimuksen silloin, kun ominaisuus oli saatavilla. Elisalta ei kerrota, kuinka paljon tällaisia asiakkaita kaiken kaikkiaan on.

- Ilman muuta ihmiset tekevät päätöksiään sen mukaan mitä jokin palvelu sisältää sillä hetkellä. Nyt onkin keskeistä se, miten Elisa suhtautuu asiakkaisiin, jotka ovat hankkineet palvelun viime kuukausien aikana.

Elisa on siis valmis keskustelemaan asiakaspalvelun kautta tapauskohtaisesti, mikäli asiakas haluaa ilmoittaa tyytymättömyytensä. Jos asia ei etene sopimalla Elisan kanssa, asiakkaan on mahdollista ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan.

Lisää aiheesta:

Stubb ja Marin Kiovassa: Varoitus 3. maailmansodasta medialta piilossa pidetyssä konferenssissaSM-liigaseuralle kauhunhetkiäMax Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaaRovanperä jahtaa Pajaria, Hyundai-tähdet huuli pyöreänä – MTV seuraa Chilen MM-ralliaPalestiinalaislasten nimet valaisivat Finlandia-talonSaiPan kannattajilla huimat bileet