Mercedeksen S-sarjalainen uudistui pari vuotta sitten, ja on sen jälkeen ollut selkeä markkinajohtaja. Saksalaiset kilpailijat ovat olleet auttamatta vanhentuneita. Nyt on kuitenkin täysin uuden BMW 7-sarjan vuoro haastaa edustusautoluokassa.
Tämän luokan autot pakataan täyteen valmistajan viimeisintä tekniikkaa. Uusi Seiska on 130 kiloa edeltäjäänsä kevyempi ja tuo mukanaan ennen näkemättömiä varusteita. Uutuuksina löytyvät muun muassa BMW i8:ssa nähdyt laservalot, joiden kantama on lähes kaksinkertainen LED-ajovaloihin verrattuna. Ensimmäisenä sarjatuotantoautona 7-sarjalainen tarjoaa Remote Control Parking –pysäköintijärjestelmän, joka mahdollistaa auton pysäköinnin ja ruudusta pois ajamisen ilman kuljettajaa auton sisällä.



