Amerikkalaiskustantajat eivät huolestu Internetistä

Yhdysvaltain suurimmat mediatalot uskovat painetun viestinnän ja sanomalehtien mahtiin Internetin aikakaudellakin.

Kolme suurinta kustantajaa New York Times, Dow Jones & Co ja Tribune odottavat ensi vuodelta hyviä näkymiä mm. lisääntyvien mainostulojen ansiosta. Internet on kyllä vallannut osan painetusta mediasta, mutta toisaalta painotalot ovat itse laajentaneen toimintaansa nettiin esimerkiksi julkaisemalla lehdestään online-versiota.

Esimerkiksi Wall Street Journalia julkaisevan Dow Jonesin rahoitusjohtaja Jerry Bailey huomautti, että talouslehti on tärkein teknologiamainonnan väline. Kustantamo ilmoittikin, että sen vuoden viimeisen neljänneksen tulos paranee juuri mainostulojen ansioista. Vahvasta tuloskehityksestä kertoi myös New York Times -konserni ja Chicago Tribunea julkaiseva Tribune-konserni.

Sijoittajat ovat tyytyväisiä mediayhtiöiden kehitykseen, sillä niiden osakkeet nousivat New Yorkin pörssissä eilen kymmenisen prosenttia.
(MTV3-STT-Reuters)

Lue myös:

    Uusimmat