Punainen on suosittu ja tarkkaan harkittu väri mainonnassa. Taustalta löytyykin yksinkertainen, psykologinen syy.
The Daily Meal –sivusto uutisoi kanadalaisesta tutkimuksesta, joka selvitti miksi pikaruokaravintolat mainoksineen ja logoineen ovat punaisia.
Länsimaissa punainen on kaikista käytetyin väri kaupoissa, mainoksissa sekä tuotepakkauksissa. Suomessakin kyseinen väri koristaa monia pikaruokaravintoloita: Hesburgeria, McDonaldsia, Burger Kingiä, Scanburgeria ja Rollsia. Moni meistä muistaa Kotipizzan entisen, punaisen logon ennen uudistusta.
Joten, miksi juuri punainen väri?
Lue myös: Sokea nainen pyysi Burger Kingin myyjää kertomaan ruoan sisältämät ainesosat ääneen – henkilökunnan vastaus pöyristyttää
Värillä on väliä
Winnipegin yliopisto teettämän tutkimuksen mukaan ihmiset tekevät päätöksen muista ihmisistä ja tuotteista ensimmäisen mielikuvan perusteella noin 90 sekunnissa. Mutta jopa 62 prosenttia päätöksistä perustuu yksinään väriin.

