Mainos
Mainos

Sokea nainen pyysi Burger Kingin myyjää kertomaan ruoan sisältämät ainesosat ääneen – henkilökunnan vastaus pöyristyttää

Burger King on joutunut pyytämään julkisesti anteeksi Isossa-Britanniassa, kun pikaruokaravintolan toimipisteen henkilökunta ei suostunut lukemaan ääneen sokealle allergikkonaiselle ruoan sisältämia ainesosia. Asiasta uutisoi BBC. 

Pähkinäallergiasta kärsivä Medina Hall pyysi Folkestonen Burger Kingissä brownieta tilatessaan henkilökuntaa lukemaan hänelle tuotteen ainesosat ääneen, sillä nainen itse on sokea. Pikaruokaravintolan myyjä kuitenkin yllättäen ilmoitti, että ei voi lukea ainesosia, vaan naisen olisi tehtävä se itse. Työntekijä vetosi yhtiön käytäntöihin. 

Hall kertoi työntekijälle, että hänellä on vakava pähkinäallergia, joten pähkinöiden syöminen voisi aiheuttaa hänelle kohtauksen. Työntekijä ei kuitenkaan piitannut naisen pyynnöistä.

 – Olin shokissa. Jos olisin syönyt brownien pähkinöillä, olisin voinut saada vakavan astmakohtauksen ja päätyä sairaalaan, Hall kommentoi tapausta BBC:lle.

 – Luulisi, että nykyaikana ja minun ikäni huomioon ottaen he olisivat halunneet lukea sen ääneen ja hoitaa tilanteen oikein.

Tapaus on pöyristyttänyt somekansaa esimerkiksi Twitterissä.

Jos päivitys ei näy, katso se täältä.

Burger Kingin edustajat ovat sittemmin kommentoineet tapausta ja pahoitteleet Hallin kohtelua. Pikaruokaketjun mukaan yhtiöllä ei ole olemassa käytäntöä, jonka mukaan ruokien ainesosia ei saisi lukea ääneen. Ketju selvittää tapausta.

Lähde: BBC

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja