McDonald’sin kaarilogo tunnetaan ympäri maailma, mutta oletko koskaan tullut ajatelleeksi, mistä logon väritys oikein juontaa juurensa?
VIDEO: Katso videolta, kuinka suositun pikaruokaravintolan ranskalaiset oikein valmistuvat.
Värit ohjailevat yllättävän paljon sitä, mitä ostamme ja mitä jätämme ostamatta. The Sun -sivuston mukaan suurin osa meistä tekee ostopäätöksen 90 sekunnissa, ja asiantuntijan mukaan 62–90 prosenttia tekee päätöksen vain ja ainoastaan värin perusteella.
– Olitpa tietoinen siitä tai et, väreillä on merkitystä, ja teemme nopeitakin päätöksiä niihin perustuen, markkinointialan neuvonantaja ja Business Academy -yrityksen perustaja Nikki Hesford valaisee asiaa.
LUE MYÖS: Bongasitko punaiset ja mustat numerolaput McDonald’sissa? Paljastavat tärkeää tietoa hampurilaisista
Ei siis välttämättä ole sattumaa, että McDonald’sin lisäksi moni muukin pikaruokaravintola luottaa logossaan juuri keltaiseen ja punaiseen väriin.

