Coca-Colan tölkkeihin uudistus

Coca-Cola uudistaa juomatölkkinsä 0:32 Coca-Cola uudistaa juomatölkkinsä
Coca-Cola uudistaa osan juomatölkeistään.

Coca-Cola uudistaa osan juomatölkeistään.

Coca-Cola uudistaa osan juomatölkeistään. Yhtiö ilmoitti luoneensa uuden ulkoasun kofeiinittomille juomille sekä kirsikan ja vaniljan makuisille Coca-Cola-tuotteille. Ulkoasut näet yllä olevalta videolta.

Uudistus on osa Coca-Colan uutta suuntaa. Vuonna 2020 yhtiö ilmoitti luopuvansa joistakin brändeistään ja keskittyvänsä suosituimpiin tuotteisiinsa.

Virvoitusjuomatuotteet vaihtuvat tiuhaan

Yhtiön mukaan ulkoasu-uudistuksen tarkoituksena on hakea modernia ja yksinkertaista ulkoasua, josta tuotteen maun voisi heti arvata. 

– Coca-Cola kamppailee huomiostasi, CNN muotoili.

Elintarvikebisnes on raakaa, ja yhtiön toimitusjohtaja kuvasi elämää limuhyllyllä "eloonjäämiskamppailuksi".

Uudistuksia on todella tullut ja mennyt tiuhaan tahtiin; esimerkiksi vuonna 2016 Coca-Cola ilmoitti uudistavansa tölkkinsä uudenlaisen "yksi brändi" -ajatuksen mukaisesti niin, että jokaisen tölkin yläosa värjättiin tuotteen ominaisuuksista kertovalla värillä.

Entä muistatko koskaan maistaneesi kirkkaanvihreää Coca-Cola Lifeä?

Vihreätölkkinen, sokerilla ja stevialla makeutettu juoma lanseerattiin 2013, mutta se katosi hyllyiltä Euroopassa 2019 ja muualtakin 2020.

Osa tuotteista nauttii kuitenkin suosiota vuodesta toiseen. Esimerkiksi asiakkaiden haikailema vaniljacola palasi Suomeen vuonna 2021

Vuonna 2021 Hartwall sen sijaan ilmoitti muuttavansa Pepsi Max -virvoitusjuoman pullon täysin kierrätettäväksi.

Lähteet: CNN, Consumerist

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat