Mainos
Mainos

Juomajätti Coca-Colalta historiallinen brändiuudistus! Värikkäät uutuudet suomalaisiin kauppoihin ensimmäisten joukossa

Coca-Cola toteuttaa yhden historiansa suurimmista brändiuudistuksista elokuun lopussa. Uudistuksen myötä Coca-Cola on kokonaan punainen tuoteperhe riippumatta siitä, sisältääkö juoma sokeria vai ei. 

VIDEO: Mitä tapahtuu, kun kolajuomaan sekoittaa maitoa? Katso hämmentävä vastaus videolta. 

Elokuun lopulla Coca-Cola Zero Sugar muuttaa väriään mustasta punaiseksi ja saa saman visuaalisen ilmeen kuin alkuperäinen Coca-Cola. Myös Coca-Cola light uudistuu samalla tavalla ja vuosikymmeniä käytössä ollut harmaa väri siirtyy historiaan.

Suomen Coca-Cola on ensimmäisiä maita maailmassa, joka ottaa uuden kokopunaisen ilmeen käyttöön.

– Syynä on se, että Suomessa on pitkä sokerittoman Coca-Colan historia ja suomalaiset ovat tottuneet valitsemaan juomansa myös sokerittomana, brändipäällikkö Iina Airaksinen Suomen Coca-Colalta kertoo.

Juomien resepteihin ei uudistuksessa ole kajottu 

Vaikka sokeriton Coca-Cola saa saman ilmeen kuin perinteinen Coca-Cola, punaisen tölkin tai etiketin yläreunassa näkyvä musta nauhaelementti sekä musta korkki kertovat, että valittu Coca-Cola on sokeriton.

– Punainen väri on yksi brändimme vahvimpia tunnuksia, jota on käytetty 132-vuotiaan brändin alkuajoista alkaen, Airaksinen kertoo. 

Vaikka väritys muuttaa muotoaan, kolajuomien ystävien ei tarvitse olla huolissaan siitä, että ulkoasuuudistus vaikuttaisi millään tavalla juomien makuun. Juomien reseptien luvataan nimittäin säilyvän ennallaan.

Lähde: Coca-Cola

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja