Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Coca-Cola lanseerasi hämmentävän uutuusjuoman – Pepsi teki saman jo lähes kolme vuosikymmentä sitten

imago/localpic/ All Over Press
Julkaistu 12.06.2018 20:02

Laura Matilainen

laura.matilainen@mtv.fi

Virvoitusjuomajätti Coca-Cola on lanseerannut Japanin markkinoille uutuustuotteen, joka muistuttaa hyvin paljon 1990-luvun alussa ihmetystä herättänyttä juomaa, Crystal Pepsiä. 

Tiedätkö mitä tapahtuu, kun yhdistää maitoa ja kolajuomaa? Katso vastaus videolta. 

1990-luvun alkupuolella juomajätti Pepsi muutti tummanruskean kolajuoman läpinäkyväksi Crystal Pepsi -tuotteeksi, jonka tähdenlento jäi vain muutaman vuoden pituiseksi.

Nyt, melkein kolme vuosikymmentä myöhemmin, Pepsin kilpailijana tunnettu Coca-Cola on herännyt juoman vaihtoehtoisiin väreihin lanseeraamalla kirkkaan Coca-Cola Clear -juoman.

Juoman kehittely vaati yli 50 reseptiä

Juoma lanseerattiin Japanin markkinoilla 11. kesäkuuta, ja tämän kalorittoman juoman luvataan maistuvan yhtä hyvälle kuin tavallisen Coca Colankin.  

Kotaku-sivuston mukaan yhtiö testasi yli viittäkymmentä reseptiä ennen sopivan seossuhteen löytymistä. Toisin kuin perinteinen versio, Coca-Cola Clear ei sisällä lainkaan karamellia, vaan tämän juoman salaisuus piilee aavistuksessa limeä. 

Jos kuva ei näy, voit katsoa en täältä. 

Tämä uutuusjuoma ei kuitenkaan päädy ihan jokaisen kaupan hyllylle, vaan kirkas uutuus tulee myyntiin ainoastaan Japanin markkinoille. Yhtiö on selvästi panostamassa Aasian markkinoille, sillä vastikään yhtiö julkaisi tuovansa Japanin markkinoille myyntiin ensimmäisen alkoholipitoisen kolajuomansa.

Lähde: Kotaku

Lisää aiheesta:

Piikki kilpailijalle? Pepsi julkaisee yllättäen "Cocoa" Colan – tätä kaikkea juoma pitää sisälläänMTV:n makutestissä Suomen ainoa tölkki kohuttua Coca-Colaa: Tämä juoma vedettiin myynnistä 79 päivää lanseerauksen jälkeen, ja nyt ymmärrämme miksi MTV sai käsiinsä Suomen ainoan tölkin kohuttua kolajuomaa: Uusi Coca-Cola aiheutti boikotteja ja tuhansia vihaisia puhelinsoittoja – vedettiin myynnistä 79 päivää myöhemmin Juomajätti esitteli täysin uuden tuotteen – eikä se ole lainkaan sitä mitä oletit: ”Se on ehdottomasti Pepsiä, mutta ei limua”Coca-Colalta "uskalias" uutuusmaku – maistaisitko kanelinmakuista limua?Coca-Cola rikkoo 130-vuotisen perinteen – aikoo lanseerata historiallisen uutuuden
JuomatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Juomat
  • 9.10.12:02
    Ravintolat

    Top 50 -listaus: Maailman parhaat baarit on valittu

  • 4.10.09:43
    Alkoholi

    Alkon hinnasto paljastaa, mitä Jallu, Koskenkorva ja muut juomat maksoivat vuonna 1993

  • 26.9.17:03
    Viinit

    Viini, joka trendaa nyt todella vahvasti – oletko maistanut?

  • 25.9.17:14
    Viinit

    Suomalaiset sortuvat yhteen virheeseen viiniostoksilla: "Olemme vähän Big Mac -kansaa"

  • 25.9.15:56
    Sokeri

    Hallitukselta limpsalinjaus: Mitä enemmän sokeria, sitä enemmän veroa