Welhon päivitys pimensi Sonyn televisioista kanavia

Kaapelioperaattori Welhon verkkopäivitys on aiheuttanut ongelmia joillekin television katsojista. Kaikki digiboksit ja digitelevisiot eivät ole löytäneet ohjelma- ja kanavatietoja. Sen seurauksena kaikki kanavat eivät ole näkyneet.

Puuttuvat kanavat ja ohjelmatiedot saa palautettua, kun laitteeseen tehdään tehdasasetusten palautus ja uusi kanavahaku.

Welhon tiedottaja Riitta Luhtala kertoi perjantai-iltana, että suurin ruuhka oli alkuviikosta. Verkkopäivitys tehtiin maanantaina.

Luhtalan mukaan päivitysongelmat koskevat "muutamaa sataa laitetta". Welho on Suomen suurin kaapelioperaattori. Sen verkossa on 320 000 taloutta.

Welhon nettisivulla on ollut ohjeet tehdasasetusten palauttamisesta tiistaista alkaen. Ohjeet ovat vain Sonyn laitteille. Siitä on luettavissa, että ongelmat ovat koskeneet vain Sonyn televisioita, joissa digiboksi on television sisällä.

Jos tehdasasetusten palautus ei onnistu kotikonstein, Luhtalan mukaan Welhon asiakaspalvelu pyrkii auttamaan. Asiakaspalvelu on auki arkisin 8-20 ja lauantaisin 9-16.

Jos asiakaspalvelun neuvot eivät riitä, Welhon vt. liiketoimintajohtaja Kari Ruopsa myönsi, että television omistaja saa varautua maksamaan kotikäynnistä, ellei sitten laitteen valmistaja tai maahantuoja ota muutosta huolekseen.

- Oletus on, että jokainen pystyy tekemään tehdasasetusten palautuksen ja virittämään kanavat uudelleen. Ainakin niin, että apuna on asiakaspalvelumme, Ruopsa sanoi.

Hän uskoi, että suurin osa ongelmista oli hoidettu perjantai-iltaan mennessä. Arvionsa hän perusti Welhon asiakaspalveluun tulleisiin puheluihin.

Ruopsan mukaan yhtä lukuun ottamatta kaikki ongelmiin joutuneet selvisivät Welhon asiakaspalvelun avulla.

-Jos televisio on pimeänä eikä ole nettiä ja asiakaspalvelumme on kiinni, ei auta muu kuin odottaa asiakaspalvelumme avautumista, Ruopsa sanoi.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat