Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Volvo uhkaa Voima-lehteä raastuvalla

Julkaistu 11.12.2008 11:08(Päivitetty 02.01.2009 13:01)

Autonvalmistaja Volvo on suuttunut Voima-lehdelle. Volvo syyttää Voimaa tuotemerkkinsä halventamisesta.

Autonvalmistaja on pahastunut Voima-lehden numerossa 8/2008 julkaistusta vastamainoksesta, jossa tehdään pilaa Volvon viherpesukampanjasta.

Volvo vaatii Voima-lehteä kustantavalta yhtiöltä kirjallista vakuutusta siitä, ettei lehti jatkossa halvenna Volvon tavaramerkkiä. Jos Voima ei anna vaadittua kirjallista lupausta, Volvo harkitsee oikeustoimia.

Voima ei aio antaa Volvolle yhtiön vaatimaa lupausta.

- Vastamainoksen motivaatio on journalistinen, ei kaupallinen. Kyse on journalismista, ja siihen liittyvät ratkaisut kuuluvat päätoimittajalle. Lehden omistajien edustajana puolustan viimeiseen asti päätoimittajan oikeutta tehdä tällaisia journalistisia valintoja, Voima Kustannus Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Rantanen sanoo tiedotteessa.

Voima-lehti julkaisee jokaisessa numerossaan uuden vastamainoksen.

- Vastamainoksen idea on usein kasvattaa yleisön mediakriittisyyttä mainoksia kohtaan muokkaamalla ja ironisoimalla mainonnassa käytettyjä verbaalisia ja kuvallisia viestejä, Voiman vastaava päätoimittaja Kimmo Jylhämö kuvaa.

Vastamainokset eivät ole toistaiseksi poikineet yhtään oikeusjuttua lehteä vastaan.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Bondi Beachin joukkoampumisen epäillyt tekijät olivat isä ja poikaBondi Beachin veriteko: Uhriluku kasvaa – epäillyistä tekijöistä lisätietoaPelottava hetki Valioliigassa – pelaaja lähetettiin sairaalaan: "Vaikeuksia hengittää"Mies kadonnut JoensuussaSyyriassa pidätyksiä amerikkalaisten ampumisestaVideo näyttää, kuinka sivullinen riisti aseen Bondi Beachin asemieheltä – "Uskomattominta, mitä olen nähnyt"