Twitterin haastajan, viestipalvelu Threadsin suosio on hiipunut julkaisun jälkeisinä viikkoina, markkina-analyysitiedot kertovat.
Threadsissa päivittäin keskimäärin vietetty aika on laskenut avauspäivän jälkeen yli 75 prosenttia, markkina-analyysiyritys Sensor Towerin tiedot kertovat.
Facebookin omistajayhtiön Metan 6. heinäkuuta julkaiseman Threadsin alku oli näyttävä. Palveluun rekisteröityi alle viidessä päivässä yli 100 miljoonaa käyttäjää.
Julkaisupäivänä Threads ilmestyi yli sadassa maassa. Euroopassa Threadsia ei ole vielä julkaistu sääntelyn vuoksi.
Threadsin katsotaan olevan merkittävin kilpailija miljardööri Elon Muskin omistamalle Twitterille.
Sen jälkeen, kun Musk osti Twitterin viime vuonna, hän on tuonut alustalle kiisteltyjä ja kaoottisia uudistuksia kerta toisensa jälkeen.
Threads-sovellusta oli sunnuntaina ladattu maailmanlaajuisesti yli 184 miljoonaa kertaa sen julkaisun jälkeen.
Sovellus ei ole kuitenkaan osoittautunut olennaisesti erilaiseksi Twitteristä ominaisuuksiltaan tai toiminnallisuudeltaan, sanoi Sensor Towerin vanhempi analyytikko Abe Yousef.
Instagramin käyttäjäkuntaa ei kiinnosta kiistellä
Twitter hallitsee edelleen verkkokommenttien ja -uutisten alustana, Piilaakson sijoittaja ja analyytikko Jeremiah Owyang sanoo. Muskin "täytyisi tuhota se kokonaan" ajaakseen yleisönsä pois lopullisesti.