Mercedeksen F1-autoonsa tuoma radikaali uudistus ovat peräisin rakettiteknologiasta, kertoo sääntötyöryhmää vetänyt Pat Symonds.
LUE MYÖS: Max Verstappen tiuskahti Mercedeksen laittomaksi väitetystä autosta – "Aika ruma, vai mitä?"
W13-auton sivuponttoonit olivat kadonneet lähes olemattomiin, kun Mercedes oli onnistunut paketoimaan jäähdyttimensä hyvin pieneen tilaan auton sisälle. Vielä on näkemättä, millaista suorituskykyä autosta saadaan irti, mutta ainakin ennakkotiedot kertovat simulaatioiden osoittavan vahvaa kehitystä.
Mercedeksen ratkaisu yllätti myös vuoden 2022 F1-sääntöuudistusta pohtineen työryhmän. Sen johdossa on entinen huippuammattilainen Pat Symonds.
– Se taisi olla vähän radikaalimpi kuin luulimme, Symonds myönsi Mercedeksen ratkaisusta Motorsport.comin haastattelussa.
F1-sääntöjen laatijat olivat olettaneet tiimien tarvitsevan enemmän tilaa moottorin jäähdyttimille ja niiden ilmanottoaukoille, joten Mercedeksen kylkien kaltaisia linjoja ei ollut odotettavissa.

