Mestaritalli Mercedeksen paljastettua oman autonsa F1-kaudelle 2020 saatiin myös varmistus sille, että tämän päivän trendi uutukaisten suunnittelussa on Ferrarilta omaksuttu ratkaisu moottorin jäähdytysilman hakemisessa.
LUE MYÖS: Tässä se on: Valtteri Bottas ensimmäisenä radalle uudella Mercedeksen F1-autolla!
Mercedes esitteli uuden W11-autonsa, jonka Valtteri Bottas toi iltapäivällä ensimmäisenä kuskina Silverstonen radalle nopeaan testiavaukseen.
C Moren F1-asiantuntija Ossi Oikarinen havaitsi Mercedeksen ottaneen autonsa kylkien kanssa selvän suunnanmuutoksen.
– Sen, mitä kuvista saa selvää, niin siellä on menty hyvin Ferrarin tyyppisen ilmanottoratkaisuun sivuponttooneissa eli nostettu todella korkealle tuo jäähdytysilmanoton aukko. Kate tippuu ohjaamon kohdalta todella radikaalisti alaspäin, Oikarinen toteaa.
– Pohjalevyn ja ilman sisäänottoaukon välinen tila on kasvanut valtavaksi. Ne ovat niin ylhäällä kuin olla ja saattaa.
– Auton takaosa on äärimmäisen pieni, joten kaikki työmäärä, joka on tehty vaihteiston, moottorin ja turboahtimien ympärillä, on kyllä ollut valtava, lahtelaisinsinööri hämmästelee.


