Suomalaiset entistä tyytyväisempiä sähköyhtiöihin

Tyytyväisyyttä on saattanut lisätä se, että sähkökatkoksia on sattunut entistä harvemmin.

Suomalaiset ovat entistä tyytyväisempiä sähköyhtiöihinsä. Parhaita arvioita saavat saavat Helsingin Energia ja muut paikalliset sähköyhtiöt, mutta myös Fortumin ja Vattenfallin lukemat ovat parantuneet.

Asiakkaiden näkemyksiä kartoittavaa EPSI Rating -tutkimusta varten haastateltiin marras-joulukuussa runsaat 1600 sähköyhtiöiden asiakasta.

Tyytyväisyyttä lienee lisännyt ainakin se, että ikäviä sähkökatkoksia on osunut entistä harvemman kohdalle.

Vain neljännes vastaajista muisti, että kotitaloudesta olisivat sähköt katkenneet kuluneen vuoden aikana. Vuonna 2006 sähkökatkoja oli ollut 39:llä ja vuonna 2005 peräti 42 prosentilla vastaajista.

Myös asiakkaiden into vaihtaa sähköyhtiötä on vähentynyt, ja yhä useampi vastaaja aikoo olla saman yhtiön asiakas myös vuoden päästä. Uskollisimmat asiakkaat ovat paikallisilla sähköyhtiöillä ja Helsingin Energialla, mutta erot ovat pienentyneet.

Eniten asiakkaiden palvelua on kyselyn perusteella parantanut Fortum, johon varsinkin yksityisasiakkaat kertoivat nyt olevansa tyytyväisempiä kuin vuosi sitten. Huonoimmat arviot palvelun laadusta sai tässä kyselyssä Vattenfall, Epsi Finland kertoi tiedotteessaan.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat