Mainos

Salakuuntelukohussa ryvettyneen lehden henkilökunta raivostui

News of the Worldin henkilökunta on tyrmistynyt päätöksestä lopettaa 168 vuotta ilmestynyt brittilehti.

Lehteä kustantavan News Internationalin hallituksen puheenjohtaja James Murdoch ilmoitti eilen yllättäen, että lehden viimeinen numero ilmestyy sunnuntaina.

Teleurkintaskandaalissa ryvettyneen lehden henkilökunta kertoo olevansa tyrmistynyt ja raivostunut päätöksestä. Moni lehden toimittajista pitää päätöstä äärimmäisen epäreiluna.

- Lehdessä työskentelee 200 ihmistä. Uskoisin, että vain kolme on ollut töissä sinä aikana, kun salakuuntelua harjoitettiin, sanoo lehden politiikan toimittaja David Wooding BBC:n haastattelussa.

- Valtaosa nyt esiin tulleista teleurkintajutuista tapahtui 10 – 11 vuotta sitten, kun lehdessä oli täysin eri toimittajat ja henkilökunta. Me tulimme lehteen töihin puhdistaaksemme sen maineen, mutta saamme nyt kaiken loan niskaamme, valittaa Wooding.

Myös Britannian journalistiliitto on tuominnut päätöksen lopettaa lehti.

Liiton mukaan vastuuseen pitäisi asettaa News of the Worldin entinen päätoimittaja Rebekah Brooks, jonka kaudella monen salakuuntelutapauksen epäillään tapahtuneen. Tällä hetkellä Brooks toimii News Internationalin toimitusjohtajana.

Katso Risto Puolimatkan juttu (Kymmenen uutiset 8.7.2011)

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.