S-ryhmä kasvatti markkinaosuuttaan

S-ryhmä kasvatti viime vuonna etumatkaansa Suomen päivittäistavarakaupan markkinajohtajana.

S-ryhmä kasvatti viime vuonna etumatkaansa Suomen päivittäistavarakaupan markkinajohtajana. S-ryhmän markkinaosuus on tänään julkistetun Nielsenin päivittäistavarakaupan myymälärekisterin mukaan 39,9 prosenttia. Nousua edellisvuodesta tuli neljä prosenttia.

S-ryhmän pääkilpailijan K-ryhmän markkinaosuus sen sijaan putosi puoli prosenttia runsaaseen 33 prosenttiin. Tradekan markkinaosuus oli vajaat 12 prosenttia eli runsaan prosentin enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Myös myynnin kasvussa S-ryhmä peittosi kilpailijansa. S-ryhmän myynnin kasvu edellisvuodesta oli 15,6 prosenttia, kun K-ryhmän myynnin kasvu jäi vajaaseen kolmeen prosenttiin. Ruokamarkkinoilla vahvistunut Tradeka kasvatti myyntiään 15,4 prosenttia.

Lisääntyneen myynnin ohella S-ryhmää paisuttivat Sparilta ostetut myymälät.

Kaikkiaan päivittäistavarakaupan myynti oli viime vuonna vajaat 12,5 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoden myynnin arvoon tuli 4,2 prosenttia.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat