Red Bull -tallin moottoritoimittajan Hondan kehitysvauhti hiipuu, kun se joutuu vastaamaan itävaltalaistallin vaatimuksiin voimanlähteensä luotettavuudesta, ennakoi Renault'n F1-pomo Cyril Abiteboul.
Viime F1-kaudella Toro Rosson moottoritoimittajana toimineen Hondan vaatimustaso nousee reippaasti, kun valmistajan voimanlähteet tulevat alkavalla kaudella myös Renault'n vähemmän sopuisasti hyvästelleen Red Bullin käyttöön.
Viime kaudella Brendon Hartley ja Pierre Gasly käyttivät Toro Rossolla yhteensä kahdeksan polttomoottoria, turboahdinta ja MGU-H-yksikköä, mikä oli kaksinkertainen määrä muihin sarjan kuljettajiin verrattuna.
LUE MYÖS: Managerilta paljastuksia Kimi Räikkösen ensireaktioista Ferrarin tyrmäävään ilmoitukseen – "Hän ryhdistäytyi nopeasti"
Kautta kohden kuljettajalle sallitaan vain kolme voimayksikköä, jonka jälkeen komponenttien vaihdosta seuraa lähtöruuturangaistuksia. Abiteboulin mielestä tällä ei ollut merkitystä Toro Rossolle, mutta Red Bullin kohdalla tilanne on toinen.
