Ranskalainen Bugatti mokasi pahemman kerran, kun se ei kunnioittanut aiemmin esittelemäänsä konseptiversiota, vaan lähti keksimään pyörää uudelleen. Päätös projektin kuoppaamisesta olisi voinut aiheuttaa valtavaa vahinkoa yhtiölle ilman sen suunnitteluosastolla piiloteltua salaisuutta.
Kun Bugatti 10 vuotta sitten hämmästytti automaailmaa järisyttävän suorituskykyisellä Veyronilla, ei se suinkaan vielä tuolloin ryhtynyt työstämään sitä seurannutta Chironia.
Se oli nimittäin vakaasti päättänyt tuovansa markkinoille seuraavaksi neliovisen sedanin, joka olisi kilpaillut Rolls-Royce Phantomin kanssa.
Pitkän suunnittelutyön tulos oli itse asiassa viittä vaille tuotantovalmis, kun matto vedettiin alta.
Itävaltalainen herrasmies kaatoi projektin
Ranskalaisvalmistajan muotoilujohtaja Achim Anscheidt kertoi arvokkaita ajoneuvoja vakuuttavan Hagertyn haastattelussa, että Galibieriksi ristitty sedan oli yhden ainoan palaverin päässä tuotantoon pääsemisestä, kun koko projekti päätettiin haudata.
