Nokian imagonrakentajalle voitto kv. mainoskilvassa

Nokian kännykät tunnetuksi tehnyt monivuotinen kampanja on voittanut uuden kansainvälisen mainoskilpailun. Tämä on ensimmäinen kerta, kun suomalaiset ovat yltäneet voittoon kansainvälisessä mainosalan kilpailuissa, kehaisee kampanjan suunnitellut mainostoimisto Sek&Grey. Kampanjaan kuului mm. Leningrad Cowboys -yhtyeen ilmaiskonsertti Berliinissä 1994.

Mainoksissa tuotiin vahvasti esille puhelimen kouriintuntuvia hyötyjä kuten tekniikan helppoutta ja muita ihmisläheisiä näkökohtia.

Eurooppalaisten mainostoimistojen liiton kilpailussa oli kolme sarjaa: uudet tuotteet ja palvelut, merkkituotteiden mainosstrategian muutos ja pitkäjänteinen tuotemerkin rakentaminen. Muiden sarjojen voittajat olivat mm. miesten vaatteita valmistava Hugo Boss ja lentoyhtiö Delta Airlines.

Nokia on nyt Euroopan suurin matkapuhelinvalmistaja ja puhelimia myydään vain Nokia-nimellä. Kun kampanja alkoi käytössä oli myös Mobira- ja Technophone-merkit.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat