Mikä saa autoilijan soittamaan apua tien päällä? Falck paljasti viime vuoden neljä tyypillisintä keikkaa

Nämä neljä syytä ovat useimmin tiepalvelun kutsumisen taustalla, paljastaa Falck.

Autoilijoita kellon ja vuoden ympäri palvelevilla hinaus- ja tiepalveluyrityksillä on hyvä käsitys siitä, millaiset asiat saavat suomalaiset soittamaan tien päällä apua.

Falck kertoo verkkosivuillaan, että hinaus- ja tiepalveluiden kysyntä on viime vuosina kasvanut. Se näkee trendin johtuvan sekä ajoneuvotekniikan kehittymisestä että kulutuskäyttäytymisen muutoksista ihmisten hyödyntäessä kaikenlaisia palveluita aiempaa herkemmin.

Falckin mukaan lähes joka kolmas tapaus saadaan ratkaistua tien päällä, ja matka pääsee jatkumaan ilman hinaustarvetta.

Yleisimmät syyt tiepalvelun kutsumiseen

Yhtiö paljasti, mitkä neljä syytä toistuivat sille viime vuonna tulleissa avunpyynnöissä.

1. Moottoriongelmat

Yleisin syy hinausauton tilaamiselle oli viime vuonna moottoriin tai voimansiirtoon liittyvät ongelmat.

2. Virrattomuus

Seuraavaksi eniten keikkoja aiheuttavat tyhjentyneet akut. Falck muistuttaa, että auton akku on kuluva osa, eikä kestä ikuisesti.

3. Rengasrikko

Rengasrikkojen nousua kolmanneksi yleisimmäksi hinaustarpeen aiheuttajaksi selittää muun muassa se, ettei nykyautoissa ole enää useinkaan vararengasta. Lisäksi erilaiset vakuutus- ja liikkuvuuspalvelut kattavat renkaanvaihdon kustannuksia, eivätkä kaikki autoilijat ole enää kokeneita renkaanvaihtajia.

4. Pienet haaverit

Neljänneltä sijalta löytyy nippu erilaisia kuljettajien virheistä johtuvia tilanteita. Falckin mukaan muun muassa auton ajautuminen penkkaan, jumiin jääminen mökkitielle tai avainten unohtuminen auton sisään ovat tyypillisiä tilanteita, joihin autoilijat kaipaavat ammattilaisen apua.

Lähde: Falck

Lue myös:

    Uusimmat