MEK mukaan tukemaan Levin maailmancupia

Kittilän Levillä laskettava alppihiihdon maailmancup on solminut Lapin Markkinoinnin ja Matkailun Edistämiskeskuksen (MEK) kanssa yhteistyösopimukset. Niiden myötä Lapin Markkinointi ja MEK ovat kilpailun pääyhteistyökumppaneita. Muut Suomen toiseksi suurimman vuosittaisen urheilutapahtuman kumppanit ovat Nordea, Audi, Colmar ja Rauch.

Lapin Markkinointi Oy on vuonna 1996 perustetty yhtiö, jonka tehtävänä on koordinoida Lapin matkailun kansainvälistä markkinointia. Lapin Markkinoinnin omistavat Lapin kunnat ja sen toiminnan tavoitteena on myynnin lisääminen, käyttöasteiden nostaminen, markkinaosuuksien kasvaminen, sekä työllisyyden parantaminen.

Maailmancup lasketaan tänä vuonna marraskuun 13.-15. päivä. Levi on naisten ja miesten alppihiihdon maailmancupin pujottelun avauskisa. Maailmancup on oiva kohde lisätä Lapin tunnettuutta. Viime vuonna kilpailua seurasi paikan päällä noin 20.000 katsojaa, sekä TV:n välityksella jopa 160 miljoonaa katsojaa.

– Loistava juttu, että Lapin Markkinointi ja MEK näkevät tapahtuman työkaluna Suomen ja Lapin brändin rakentamisessa. Levin maailmancup on Suomen yhteinen näyteikkuna maailmalle, maailmancupin pääsihteeri Mikko Saarinen totesi.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat