Mainostajat suosivat radiota taantuman aikana

Mainostaminen radiossa on lisääntynyt. TNS Gallupin tilastojen mukaan radiomainonta on taantuman aikana kasvattanut osuuttaan mediamainonnasta.

Muu mediamainonta väheni edelleen lokakuussa. Vuoden takaisesta radiomainonta on vähentynyt vain 3,5 prosenttia, kun samana aikana muu mainonta on kutistunut parikymmentä prosenttia.

Kaupallisten radioiden edunvalvontaliitto RadioMedia kertoo, että alkuvuosi oli radiomainonnan kannalta hyvä, mutta kesällä myynti laski. Syksyn ja loppuvuoden luvut lupaavat liiton mukaan hyvää kokonaistulosta tälle vuodelle.

- Olemme luottavaisia, että radiomainonta yltää tänä vuonna suurin piirtein viime vuoden tasolle. Vuosi 2008 oli kaikkien aikojen ennätys radiolle, kertoo RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller.

Tilastoihin lasketaan radiomainonta myytyjen mainossekuntien perusteella.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat