Citroen-tallin ranskalainen Sebastien Loeb myönsi taktikoineensa Ford-tallin kuljettajia vastaan Sardinian MM-rallin kuudennella erikoiskokeella.
Ajovuorot ovat nousseet isoon rooliin Sardinian kuivilla sorateillä. Kuljettajat haluavat mahdollisimman myöhäisen ajovuoron, jotta edellä ajaneet autot olisivat puhdistaneet reittiä edeltä. Ajovuorot määräytyvät edellisen kilpailupäivän tulosten perusteella.
Ford-tallin taktiikkana oli yrittää päästää Loeb tuloslistalla ensimmäiseksi, jotta hän joutuisi kärsimään lauantaina aura-auton roolista. Samalla Fordin Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala voisivat nousta ranskalaisen edelle ja mahdollisesti kisan voittoon. Loeb kuitenkin teki yllättäen vastataktiikan - myös hän hidasteli ennen päivän viimeistä aikapistettä.
- Kyse oli vain taktikoinnista. Ajattelin, että voisin hidastaa ja joku saattaisi perässä epäonnistua. Ja tällä kertaa se oli Mikko, Loeb pyöritteli illalla.
MM-pistekärkenä Loeb ajoi perjantaina ensimmäisenä autona. Hänen ei odotettu taktikoivan, sillä muut kuljettajat saivat hänen väliaikansa tietoonsa.
- Myöhemmin näemme, oliko taktiikkani oikea, Loeb jatkoi.
Kauden kaikki viisi ensimmäistä kisaa voittanut Loeb uskoo, että hänellä riittää vielä tekemistä Sardinian kisaa johtavan Latvalan yli 40 sekunnin etumatkan kuromisessa.
- Ihmettelen, jos joudun hidastelemaan huomenna, kun Jari-Matilla on niin iso etumatka. Huomenna täytyy ajaa täysillä, Loeb totesi.
(MTV3)
Lue myös:
Hirvosen virhearvio: kolme sekuntia
Hirvonen kiroili suorassa lähetyksessä
"Ajovuorot pitäisi arpoa"
Solberg uhkaa jättää MM-rallin