Kun yhdysvaltalainen sähköautovalmistaja Nikola esitteli Badger-avolavansa (suom. mäyrä), vaikutti moni asia liian hyvältä ollakseen totta. Vaikutelma ei ollut paljoa pielessä, mutta pelkät kunnianhimoiset tavoitteet eivät koituneet auton turmioksi, vaan se tapahtui ihan muista syistä
Harvinaislaatuisesti sekä akkuja että vetytankkeja hyödyntävälle Nikola Badger -sähköpickupille luvattiin lähes 1 000 kilometrin toimintamatka ja superauton kiihtyvyys. Auto oli muotoilultaan futuristinen, mutta silti konservatiivisempi kuin esimerkiksi Teslan Cybertruck.
Nikola ja autojätti General Motors ilmoittivat aiemmin tänä syksynä käynnistävänsä laajamittaisen yhteistyön. Diilin arvoksi kerrottiin peräti kaksi miljardia dollaria. Tarkoituksena oli, että GM hoitaisi Badgerin tuotannon sekä toimittaisi auton akku- ja polttokennoteknologian. Lisäksi GM saisi 11 prosenttia Nikolasta.
Diiliä pidettiin monessakin mielessä epävarmana, eivätkä huhut sen mahdollisesta kariutumisesta laantuneet oikein missään vaiheessa. Nyt huhumylly voidaan kuitenkin sammuttaa, sillä General Motorsin kerrotaan perääntyneen sopimuksesta ennen kuin sitä oli virallisesti solmittu. GM:n kerrotaan jatkavan yhteistyötä Nikolan kanssa, mutta Badger ei sisälly uusiin suunnitelmiin.
