Kolmannen sukupolven Nissan X-Trail on ehtinyt kohta kolmen vuoden ikään. Nyt se sai vihdoin keulalleen vahvemman dieselin.
Tykkäsimme
- mallistoon vihdoin vahvempi diesel
- mukavasta jousituksesta ja isoista joustovaroista päällystettyjen teiden ulkopuolella
- reilusta maavarasta
- henkilöautomaisuudesta ja mukautuvista tilaratkaisuista
Emme tykänneet
- CVT-vaihteiston toiminnasta
- tehoa voisi olla vieläkin enemmän
Suomeen kevät 2017
Hinta avoinna
Muistan kolmannen sukupolven X-Trailin ensikoeajon vielä hyvin. Ainoa moottorivaihtoehto auton keulalle oli tuolloin 1,6-litrainen ja 130-heppainen diesel. Se on sinänsä ihan kelpo kone, mutta isohkoon autoon tehoa on vain hieman vaatimattomasti.
Vuoden 2015 syksyllä moottorivalikoimaan lisättiin 1,6-litrainen ja 163-heppainen bensaturbo ja nyt mallisto täydentyy vihdoin Euroopassa niin tärkeällä vahvemmalla dieselillä. Tätä moottoria ovat peräänkuuluttaneet niin autotoimittajat kuin X-Trail-asiakkaatkin. Kone on kaksilitrainen ja tuottaa 177 hv sekä 380 Nm.





