X-Trailin saa nykyään myös 1,6-litraisella bensaturbolla, jonka avulla autoon pääsee kiinni perusversioissa kaksi tuhatta euroa dieseliä edullisemmalla hinnalla.
Hinta alk. 30 391 €
Uusi bensamoottori on saatavana vain etuvetoisiin ja manuaalivaihteisiin versioihin. Moottori on täsmälleen saman tehoinen kuin Qashqaissa. X-Trailin meno on sen voimin aavistuksen verkkaisempaa kuin Qashqaissa, painaahan X-Trail lähes 100 kiloa enemmän. Nissanilla ei ole kuitenkaan tapana säätää moottoreita hirveästi erikseen eri mallisarjoja varten.
Toki X-Trail DIG-T:llä kerkiää ihan hyvin kaikkialle, mutta pieni lisäteho ei olisi tehnyt pahaa. Bensaturbon luonne on myös sellainen, ettei sitä ajossa meinaa edes turboksi tunnistaa – etenkään jos ajanut kilpailevien eurooppalaismerkkien puhdikkaammilla turboilla. Tämän tuntee muun muassa siinä, että vaihteistoa saa käyttää melko aktiivisesti.
Vaikka bensaturbolla höystetty X-Trail on etuvetoinen, auton olemus ja tavallista henkilöautoa korkeampi istuma-asento vievät heti mielikuvat oikeiden maastureiden suuntaan. Hyvä 21 sentin maavara on monille Suomessa myös etu.



