Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Kimi Räikkönen päässyt eroon simulaattoreista, muttei pr-hommista: ”Yksikin kerta on liikaa”

Kimi Räikkösellä on Alfa Romeolla tärkeä tehtävänsä myös sponsorien sisääntuojana.
Kimi Räikkösellä on Alfa Romeolla tärkeä tehtävänsä myös sponsorien sisääntuojana.
Julkaistu 07.03.2019 17:55
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Mervi Kallio

mervi.kallio@mtv.fi

Kimi Räikköselle tunnetusti kaikki auton ajamisen ulkopuoliset tehtävät ovat olleet koko F1-uran ajan pakollista taakkaa, mutta ainakaan Alfa Romeolla hänen ei ole tarvinnut käyttää aikaansa simulaattorissa istumiseen.

Räikkönen oli jo hiukan kääntämässä kelkkaansa simulaattoriajamista kohtaan niiden kehityttyä huomattavasti hänen uransa alkuvaiheen tilanteesta.

LUE MYÖS: Mika Häkkinen hätkähti Kimi Räikkösen uutta autoa: ”Moni varmasti ajatteli, että tuo ei tule toimimaan”

Marraskuussa hän kuitenkin vitsaili lehdistötilaisuudessa, ettei uuden työnantajan, silloisen Sauberin kannata liikaa satsata oman simulaattorinsa rakentamiseen, koska häneltä löytyy sellainen kotoa.

Kuivaharjoittelun puuttuminen onkin Räikkösen mukaan yksi suurimmista eroista verrattuna Ferrarin työskentelytapoihin.

– Totta kai meillä ei ole simulaattoria, joten sitä ei ole tullut sahattua, muttei muuten oikeastaan minkäänlaista (eroa). Aika saman kaavan mukaan. Jotain pr-hommaa sun muita, ja sitten on tietenkin testit.

– En sanoisi, että siinä on mitään hirveän suurta eroa ollut, Räikkönen pohtii MTV Urheilun haastattelussa.

LUE MYÖS: Kimi Räikkönen hylkäsi muutokset: Alfa Romeo otti pakkia F1-kauden kisapäivityksessään

Yksikin pr-tehtävä liikaa

Räikkönen teki jo McLaren-aikoinaan pr-tehtävien välttelystä taidetta, ja niiden väheneminen nousi yhdeksi hyväksi perusteluksi vaihtaa Ferrarin kuskiksi. Toisaalta hänellä on myös Alfa Romeolla merkittävän sponsorihoukuttimen rooli, joten onko näitä tehtäviä nyt vähemmän vai enemmän kuin ennen?

– En mä ole laskenut ikinä niitä, että (onko) vähemmän tai enemmän. Yksikin on liikaa, Räikkönen hymyilee.

17.55033622

Kaiken kaikkiaan Ferrarin resurssit näkyivät kaikessa tekemisessä isompana väkimääränä. Räikkösen mukaan eroa on kuitenkin myös toimintatavoissa.

– No totta kai resursseja on paljon vähemmän kuin jossain Ferrarin kaltaisessa, mutta toisaalta on vähän erilaiset työskentelytavat kaikilla.

– Ehkä noissa palavereissa on isoimmat erot, että miten ne menevät, mutta eipä siinä mitään. Samoja asioita kuitenkin käydään läpi ja hierotaan. Ei se isossa kuvassa hirveästi muutu, Räikkönen sanoo.

Kimi Räikkösen haastattelu nähdään torstai-illan pitkässä Tulosruudussa kello 22.25.

Lisää aiheesta:

Kimi Räikkönen, 41, uhkuu jo ajohaluja: ytimekäs tiivistys uudesta autosta – "Sehän se on pääasia"Kimi Räikkönen puhuu pitkän uransa ratkaisevasta käänteestä: "Ilman sitä en varmasti olisi tänään täällä"Ossi Oikarinen näkee Ferrarin kaivaneen itselleen kuoppaa – "Siinä vaiheessa on aivan sama, mitä autolle tehdään"Kimi Räikkönen tyrmää Alfa Romeo -siirtoon useasti yhdistetyn ajatuksen”Jossain asioissa on voinut neuvoa, mitä on oppinut” – Kimi Räikkönen muistuttaa olevansa yhä vain kuski Alfa RomeollaKimi Räikkönen vertaili avoimesti Ferrarin ja Alfa Romeon eroja: "Helpompaa kaikille"
F1Kimi RäikkönenAlfa RomeoFerrariUrheilu
Keskiviikkona Kimi Räikkönen oli hommissa Geneven autonäyttelyssä.

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa

  • 13.9.21:51
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaa

  • 13.9.17:50
    Carlos Sainz

    Carlos Sainzille voitto F1-kulisseissa

  • 12.9.22:11
    Valtteri Bottas

    Lewis Hamilton: Upeaa puhetta Valtteri Bottaksesta

  • 10.9.09:01
    Alpine

    Täyskäännös: Autojätti sitoutunut F1-sarjaan