Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Gigantti tunnustaa epäonnistuneensa ja myllää myyjien bonukset: "Meillä on peiliin katsomisen paikka"

All Over Press
Julkaistu 26.10.2023 16:44

Iiris Korteniemi

iiris.korteniemi@mtv.fi

Kodinelektroniikkaketju Gigantti on julkaissut tiedotteen, jossa se pahoittelee epäonnistumisia asiakaspalvelussaan. Yritys lupaa jatkossa toimia siten, ettei palautteelle ”epäeettisistä käytännöistä” ole jatkossa enää aihetta.

Gigantti lähetti kirjeen sähköpostitse myös suoraan asiakkailleen.

– Nämä palautteet ovat vakava signaali kulttuuristamme, minkä myötä meillä on peiliin katsomisen ja korjaustoimenpiteiden paikka, Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandströmin allekirjoittamassa tiedotteessa kerrotaan.

Gigantti kertoo, ettei hyväksy epärehellisyyttä tai huijauskäytäntöjä asiakaspalvelussaan. Eri mediat ovat kertoneet viime päivinä Gigantin asiakaspalvelijoiden toimintatavoista.

Uutisissa on kerrottu, että Gigantin myyjät muun muassa käyttävät hyväkseen asiakkaan vanhaa ikää myymällä tarpeettomia palveluita.

Myös Kilpailu- ja kuluttajavirasto kertoi aiemmin tässä kuussa puuttuneensa Gigantin toimintaan toistuvissa tapauksissa, jossa Gigantin katsottiin johtaneen asiakkaitaan harhaan. Ongelmina nähtiin myös asiakaspalvelun tavoittamisen vaikeus ja viiveet vastaamisessa.

– Gigantti on toiminnallaan hankaloittanut kuluttajan lakiin perustuvien oikeuksien käyttämistä ja toiminut siten kuluttajansuojalain vastaisesti sopimattomasti, KKV:n tiedotteessa todettiin.

Gigantin eilen julkaistussa kirjeessä listataan toimenpiteitä, joilla yhtiö pyrkii sanojensa mukaan lunastamaan luottamuksen asiakkailtaan, jotka ovat joutuneet pettymään Gigantin toimintaan.

Toimenpidelistauksessa mainitaan muun muassa myymälätyöntekijöiden ”bonusmallin” muuttaminen sekä eettiseen asiakaspalveluun ja ikäihmisten asiakaskohtaamiseen liittyvän koulutuksen lisääminen työntekijöille.

Lue myös: Asiakkaiden yhteydenotot saivat kuluttaja-asiamiehen puuttumaan Gigantin toimintaan – "Erityisen huolestuttavaa on ollut, että..."

Gigantti irtisanoo 56 työntekijää myymälöistään

Maskun Kalustetalolle 300 000 euron maksu harhaanjohtavasta markkinoinnista

Pienyrittäjä Niina taisteli sähköyhtiötä vastaan kahdeksan kuukautta – joutui maksamaan kahta sopimusta

Lisää aiheesta:

Sänkyliike ei toimittanut sänkyjä tai palauttanut rahoja – kuluttaja-asiamies teki poliisille tutkintapyynnönHS: Gigantin työntekijä uskoo saaneensa potkut mediahuomion takia – "Oma vikani, että myin nuo liittymät mummolle"Maskun Kalustetalolle 300 000 euron maksu harhaanjohtavasta markkinoinnistaPuhelinmyyjien likainen taktiikka paljastui nauhoilta – jäävätkö tällaiset vedätykset pian historiaan?Oatly saa huomautuksen markkinoinnistaan – kantelija piti mainosta "räikeästi hyvän tavan vastaisena"IL: Gigantin miesmyyjät kalastelleet naisasiakkaiden tietoja lähestymistarkoituksessa
Yritykset ja bränditKuluttaminenVanhuksetAsiakaspalveluUutisohjelmien aiheetKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Yritykset ja brändit
  • 06:17
    Yrittäjyys

    Wolt-johtaja: Yksi keskeinen asia jarruttaa Suomen kasvua – "Urheilu ja lotto ovat ne hyväksytyt tavat vaurastua"

  • 05:35
    Kela

    Kelan hallitus käsittelee Lasse Lehtosen tilannetta

  • Eilen13:01
    Sosiaalinen media

    Käsidesimies, nokkahuilumies – nyt tolppanainen: Onko tässä vuoden 2025 itsenäisyyspäivän ilmiö?

  • Eilen11:50
    Kela

    Kela: Lasse Lehtonen sairaalassa

  • 6.12.22:55
    Lotto

    Loton potti kohoaa yhdeksään miljoonaan – Jokerista yhdelle jättivoitto