Bongaa telkkarista! Subin kanavailme uudistuu – joka kerta erilainen näky

Subin kanavailme uudistui 15. toukokuuta.  Tästä päivästä lähtien jokainen kanavan tunniste on visuaalisesti uniikki – ohjelmavirrassa ei tule koskaan samannäköistä kanavatunnusta.

Subin uusi kanavailme koostuu lukuisista eri elementeistä, jotka toistuvat kymmeniä kertoja päivittäin.

Kanavan olemassa oleva ilme on monelta osiltaan tunnistettava ja toimiva, siksi päädyttiin säilyttämään logon ja päävärit. Sen sijaan keskityttiin kehittämään ajatusta, joka korostaa kanavan ainutlaatuisuutta ja tuo Subin lähelle katsojaa, sukupuolesta riippumatta.

– Näistä taustoista syntyi "Ei toista samanlaista" -konsepti. Se kertoo paitsi kanavan ainutlaatuisuudesta, mutta myös siitä, että Sub perheessä ohjelmat, ohjelmien tähdet ja kanavan katsojat ovat omanlaisia persoonia, ainutlaatuisia yksilöitä yhteisössä. Se on siis myös arvolupaus, creative director Jotti Taival Valveelta kertoo.


Subin brändissä yhdistyvät hauskuus, rohkeus ja yksilön arvostaminen. Yhdistettynä aidosti monimediallisiin viihdesisältöihin, puheenaiheisiin ja kiinnostaviin persooniin Sub onkin ainutlaatuinen kentässään ja haluaa olla lähellä katsojia sukupuolesta riippumatta.

– "Ei toista samanlaista" -konseptia varten kehitimme kanavailmeen, jossa jokainen kanavan tunniste on visuaalisesti uniikki – ohjelmavirrassa ei tule koskaan samannäköistä kanavatunnusta. Tämä toteutetaan kanavagrafiikkalaitteella muuttuvilla parametreilla reaaliaikaisesti – joka kerta kun joku kanavatunnuksista (menu, jatkuu, lopputunnus) ajetaan ulos. Kanavatunnisteet on myös numeroitu juoksevasti ja numerointi näkyy myös katsojille. Tällainen kanavailmekonsepti on harvinainen. Kanavagrafiikan toteutti WakeDynamite, täydentää AD Virpi Kunttu MTV:ltä.

Lue myös:

    Uusimmat