Autokauppias paljastaa, miten asiakas pidetään tyytyväisenä – jopa kahdeksan kymmenestä ostaa seuraavankin autonsa tästä helsinkiläisliikkeestä
Mistä tietää, että autokauppa ja -myyjä ovat hoitaneet hommansa kunnolla? Siitä, että asiakas ostaa seuraavankin autonsa samasta paikasta – ja jopa samalta myyjältä.
Uusien ja käytettyjen autojen merkkiuskollisuudessa ykkönen on Toyota. Liikeuskollisuudessa soi sama sävel: parhaiten asiakkaansa viime vuonna piti kauhajokinen Toyota-kauppias Autoliike Nystedt eli Maakunnan Auto. Sen liikeuskollisuusprosentti oli 78,8.
Kakkoseksi nousi Vantaalla sijaitseva MetroAuto Toyota Itäkeskus 77,8 prosentilla.
Liikeuskollisuusprosentti kertoo, kuinka usein asiakkaat ostivat uuden auton samasta liikkeestä kuin edellisellä kerralla: kärkipään liikkeisiin palaa siis kahdeksan asiakasta kymmenestä.
Selvitys on markkina- ja luottotietoyhtiö Bisnoden tekemä.
Mikä sitten on menestyvän autokauppiaan salaisuus?
– En tiedä, onko tässä mitään salaisuutta. Mitään oikotietä onneen ei ole, kyllä se on pitkäjänteistä työtä, vastaa MetroAuton toimitusjohtaja Jussi Rapala.
Bisnoden myyntijohtaja Lauri Mähönen pitää Toyota Itäkeskuksen kakkostilaa erityisen kovana saavutuksena, sillä pääkaupunkiseudulla liikkeitä riittää ja kilpailu on kovaa.
– Meidän visionamme on olla paikkakunnan paras autotalo, ja sen eteen on tehty järjestelmällisesti työtä, sanoo MetroAuton Rapala ja listaa menestyksen tekijöitä:
– Meillä on sitoutunut ja loistava henkilökunta. Työsuhteet ovat pitkiä, ja niin ovat asiakassuhteetkin. Palvelu on tasalaatuista ja tuotteet hyviä.
Rapalan mukaan Toyota Itäkeskuksessa myynnin ja korjaamon yhteistyö toimii saumattomasti.
– Samalle asiakkaalle myydään auto noin 3–4 vuoden välein, mutta huoltokäynti on kerran vuodessa. Asiakasuskollisuus muodostuu paljon myös korjaamopuolella. Olemme proaktiivisia, kutsumme asiakkaita huoltoon ja esimerkiksi renkaiden vaihtoon, Rapala sanoo.
Toyota oli viime vuonna Suomen eniten myyty automerkki. Rapala sanookin, että tuotteen merkitystä ei sovi väheksyä.
– Kun tuote on laadukas ja kustannukset ovat hyvin ennakoitavissa ja kohtuullisia, on helpompi tuottaa asiakkaille hyvää palvelua.
Uusimmat
-
17:57
Venäjän sotilaskone on pudonnut mereen Krimin rannikolla
-
17:48
MM-kultaleijonalta suoraa puhetta pettymyksen keskellä – "Jos jään tänne..."
-
17:32
MTV seuraa: Pääsiäisen menoliikenne vilkkaimmillaan tänään – pääväylillä liikenne on sujuvaa
-
17:30
Parasta pääsiäislammasta! Vältä moka pakastetun lihan kanssa: "Muuten voi tulla kuivaa lihaa"
-
17:30
Glee-tähti Lea Michele odottaa toista lastaan – upeat raskauskuvat julki
-
17:11
Muslimien joukkotuhoamiskirjoituksesta syytteessä oleva Teemu Keskisarjan vieraana eduskunnassa
-
17:10
Venäjä: Meillä on todisteita, että terrori-iskun tekijöillä on yhteyksiä Ukrainaan
-
17:00
Pääsiäisen viettoon lähtijä, tankkaa täällä – bensan hinta torstaina kahden euron molemmin puolin
-
16:42
Olkiluodon kolmosreaktorin vuosihuolto venyy entisestään
-
16:42
Kova ratkaisu: Suomen kärkihyppääjä sivuun mäkimaajoukkueesta
-
16:37
Lakot jatkuvat, vaikka niillä ei ole vaikutusta – "Varmaan tuntuu kuin seinälle puhuisi"
-
16:34
Puola ja Ukraina pääsemässä sopuun maatalouskiistassa: "Olemme ottaneet askeleen eteenpäin"
-
16:30
Ruotsin hovi kommentoi prinsessa Catherinen terveydentilaa
-
16:12
Syyte: Poika tappoi 82-vuotiaan isänsä työntämällä harjanvarren nieluun – määrättiin mielentilatutkimukseen
-
16:07
Aamulehti: Media-alan tutkija selvittää Kuuselan juttujen todenperäisyyttä
-
16:02
Huolettaako bensan loppuminen kesken matkan? Autoliiton Vesalainen suosittelee nyt uudenlaista ajattelutapaa
-
15:59
Järvenpäässä kadonnut mies löytyi
-
15:55
Kalle Rovanperältä ja kumppaneilta huutia FIAlle: "Sydämeeni sattuu"
-
15:17
Sohvaperunat-tähti Teemu Tanner tuomittiin raiskauksesta
-
15:09
Jari-Matti Latvala naulasi Toyotan tavoitteen – vankka viesti kuljettajille: "Se on avainasemassa"
-
Lataa lisää