Arla suunnittelee sympatiakampanjaa Lähi-itään

Arla suunnittelee nostavansa imagoaan Lähi-idässä sympatiakampanjalla, johon kuuluisi muun muassa rahalahjoitusten tekeminen alueella toimiville järjestöille.

Ostoboikottiin muslimimaissa joutunut elintarvikeyhtiö Arla yrittää hakea etäisyyttä profeetta Muhammadin pilakuvista syntyneeseen kohuun. Tanskalais-ruotsalainen yhtiö suunnittelee Lähi-itään kampanjaa, jossa se osoittaisi sympatiaa pilakuvista kärsineille asiakkailleen, kertoi Politiken-lehti tänään.

Kampanjaan kuuluisi myös rahalahjoitusten tekeminen alueella toimiville järjestöille. Suunnittelemme lahjoittavamme Punaiselle Puolikuulle osan jokaisesta myydystä tuotteesta, sanoo Arlan johtaja Peder Tuborgh lehden haastattelussa.

Arla on joutunut lomauttamaan työntekijöitään ostoboikotin takia Tanskassa. Yhtiö on arvioinut laajalle levinneen boikotin maksavan sille 1,3 miljoonaa euroa päivässä.

(MTV3-STT-DPA)

Lue myös:

    Uusimmat