Suomalaisten irtokarkinsyöntitavat ovat muuttuneet aiemmasta, selviää makeisvalmistaja Cloettan tuoreesta tutkimuksesta.
Suomalaiset rakastavat irtokarkkeja ja kauppojen irtokarkkihyllyiltä löytyykin tänä päivänä melkoinen valikoima erilaisia makeisia.
Candyking, Candytown sekä Urjalan makeistukku paljastivat MTV Uutisille kesäkuussa viime vuoden myydyimmät irtokarkkinsa ja kertoivat, paljonko suomalaiset irtokarkkeja ostavat ja miten valikoima on viime vuosina muuttunut.
Lue lisää: Tässä ovat Suomen suosituimmat irtokarkit – makeistukkuri yllättyi kuullessaan asiakkaan karkkitilauksen syyn: "Bänks-juhliin, kun oli ukostaan eroon päässyt"
Mielenkiintoinen ilmiö: Pussien koko pienentynyt, sisältö muuttunut laadukkaammaksi
Nyt makeisvalmistaja Cloetta on selvittänyt lisää mielenkiintoisia faktoja suomalaisten irtokarkkikulutuksesta. Jos suomalainen irtokarkinsyöjä on aikaisemmin juossut hintakampanjoiden perässä, osoittaa tuore tutkimus, että nykyään kulutusta ohjaa ennemmin laatu kuin hinta. Myös karkkipussin koko on pienentynyt aiemmasta, Cloetta kertoo tiedotteessaan. Cloettan tutkimus toteutettiin online-kyselynä ja siihen vastasi 500 15–54-vuotiasta suomalaista.
