Makeisvalmistaja Cloetta vertaili suomalaisten karkinsyöntimieltymyksiä muihin pohjoiseurooppalaisiin. Kyselytutkimuksissa selvisi, että suomalaisten tapa syödä karkkia poikkeaa muista.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin tiistaina ilouutisia irtokarkkifaneille: Cloettan omistama CandyKing -ketju palauttaa irtokarkkilaareihin myyntiin kaksi eniten toivottua makeista.
Cloettan irtomakeisten liiketoimintayksiköstä vastaava Titta Tuokko kertoi myös MTV:lle, että koko CandyKing-brändi on uudistumassa kevään 2021 aikana ja samalla viilataan myös tuotevalikoimaa.
Lue myös: Suomen suosituimmat irtokarkit paljastettiin – onko oma suosikkisi joukossa?
– Olemme vaihtaneet alkuvuonna CandyKing konseptin ilmettä yli 300 pisteessä Keskon myymälöissä. Aiempi, brändi-ilmeessä esiintynyt Karkki-Kunkku koettiin ehkä hieman lapselliseksi, joten nyt haemme aiempaa laadukkaamman valikoiman lisäksi myös laadukkaampaa ulkoasua.
Suomalaiset haluavat syödä irtokarkkinsa yksin: "Mun karkit"
Cloettan teettämän tuoreen irtokarkkitutkimuksen perusteella suomalaiset kaipaavat entistä laadukkaampia vaihtoehtoja irtokarkkihyllyihin.
