Suomalaisten joulukuun ja tammikuun ostoskorit ruokakaupoissa eroavat merkittävästi toisistaan.
Tammikuu kasvattaa suomalaisten kiinnostusta kasviksiin merkittävästi, kertovat sekä S-ryhmä että Lidl.
Uuden vuoden alkaessa moni haluaa panostaa terveelliseen syömiseen. Hedelmiä ja vihanneksia ostetaan reippaasti enemmän siirryttäessä joulukuusta tammikuuhun. Myös kiinnostus kasvis- ja vegaaniruokavaliota kohtaan kasvaa, Lidliltä kerrotaan tiedotteessa.
Lue myös: Helsinkiläiskaupan hevi-osastolla karu näky – eikö oppi todella ole mennyt perille?
"Vegenuary" kiinnostaa
Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichsin mukaan monet haluavat aloittaa vuotensa "freesisti", minkä vuoksi kasvikset maistuvat. Heinrichs tosin toivoo, että kasvisinnostus jatkuisi vuoden ympäri.