Lomakauden päättyminen ja paluu arkeen heijastuvat suomalaisten ruokaostoksiin, kertoo S-ryhmä tiedotteessaan.
Elokuu tarkoittaa monille suomalaisille paluuta arkirutiineihin, kun työt jälleen loman jälkeen kutsuvat ja perheen pienimmät aloittavat koulutaipaleensa. Muutos näkyy väkisinkin myös suomalaisten ostoskoreissa, eikä ruokakaupasta enää osteta kilokaupalla apetta keskikesän grillausmaratoneita varten.
S-ryhmä kertoo tiedotteessaan, millainen muutos suomalaisten ruokaostoksissa kesälomien vaihtuessa elokuun arkeen. Ketjun mukaan ruoanlaitosta tulee toden totta arkisempaa, mikä näkyy esimerkiksi riisin myynnissä. Erilaisten riisien myynti kasvaa S-ryhmän kaupoissa heinäkuuhun verrattuna noin 25 prosenttia, ja pastojakin ostetaan noin 14 prosenttia enemmän.
Nuudeleiden myynnissä merkittäviä alueellisia eroja – tässä syy
Testaa nuudeliohjeita:
Harri Syrjäsen thaimaalainen kanakeitto
Nuudelisalaatti – Kari Aihisen nerokas ruoka, joka toimii lämpimänä vokkina tai kylmänä salaattina
Himonuudelit – Hannan helpossa reseptissä on niin koukuttava kastike, että se vie ja sinä vikiset!