WTF! Tulevassa sähkö-Hummerissa on taikanappi, jota painamalla ilmoille pärähtää kitarariffi – tältä auto näyttää luonnossa

Unohda trikkikuvat: Tältä sähkö-Hummer näyttää luonnossa 0:30
Aiemmin Hummer EV:stä on nähty vain tietokoneella tehtyä kuvamateriaalia, mutta tällä videolla aito auto nähdään luonnollisessa ympäristössään.

Otsikossa on monta elementtiä, jotka vaativat hieman avaamista.

Puolisotilaallisen näköinen bensarohmu Hummer kuopattiin jo vuosia sitten, mutta nyt legendaarinen jenkkimörkö on tekemässä väkevää paluuta sähköautona.

General Motorsin GMC Hummer EV -nimellä kulkeva auto esiteltiin viime lokakuussa, ja markkinoille sen on määrä rysähtää ensi vuoden alussa.

Hummer EV on erittäin suorituskykyinen avolavamalli, joka tulee kilpailemaan samoista ostajista muun muassa Tesla Cybertruckin, Rivianin R1T:n ja Fordin sähköisen F-150:n kanssa. Sen kolme sähkömoottoria tuottavat yhteensä tuhannen hevosvoiman tehon, minkä turvin valtava maastoauto kiihtyy nollasta sataan noin kolmessa sekunnissa.

Ensimmäisenä myyntiin tulevan mallin hinta on Yhdysvalloissa noin 113 000 dollaria, mutta sen jälkeen luvassa on myös alle sadan tuhannen dollarin jäävä versio. Keväällä 2024 GMC on luvannut esitellä alle 80 000 dollarin hintaisen Hummer EV:n, jossa on kaksi sähkömoottoria.

Erikoinen WTF-moodi

Uudessa Hummerissa on WTF- eli Watts to Freedom -niminen ajotila, joka ottaa autosta irti sen maksimaalisen tuhannen hevosvoiman tehon, laskee alustaa ilmajousten avulla, optimoi akun lämpötilan voimakkaita kiihdytyksiä varten – ja töräyttää ilmoille sähköiset kitarariffit.

Ajotila aktivoituu, kun kuljettaja painaa luistonestonappia kahdesti.

Audiojätti Bosen kanssa yhteistyössä suunniteltu äänimaailma yhdistelee sähkökitaran säveliä sekä sähköisistä kilpa-autoista tuttuja ääniä. Soundimaistiaista ei ole vielä toistaiseksi tarjolla, mutta on sanomattakin selvää, että jäämme odottamaan sitä mielenkiinnolla.

Erikoisempi rapumoodi

Hieman tavanomaisemman nelipyöräohjauksen lisäksi sähkö-Hummerista löytyy myös rapumoodi, joka mahdollistaa auton liikkumisen kulmittain ikään kuin olkapää edellä. Vastaavaa ominaisuutta ei ole yhdessäkään toisessa tuotantoautossa.

Lähde: Motor1

Lue myös:

    Uusimmat