Verkkokauppa väheni USA:ssa

Yhdysvaltalaiset verkkokuluttajat käyttivät tammikuussa puolet vähemmän rahaa ostoksiin kuin joulukuussa, ilmenee National Retail Federationin ja Forrester Reserachin tutkimuksesta.

Verkko-ostokset ovat vähentyneet Yhdysvalloissa

Verkkokauppa Yhdysvalloissa tippui 6,1 miljardista dollarista kolmeen miljardiin. Verkko-ostoksia tekevien kotitalouksien määrä puolestaan putosi lähes 20 miljoonasta 13,3 miljoonaan. Tutkijoiden mukaan tämä on normaali ilmiö jouluostosten jälkeen.

-Verkkomyynnin väheneminen puolella on aivan tutkijoiden odotusten mukaista. Se on seurausta joulusta, eikä suinkaan verkkokaupan epäsuosioon joutumisesta, sanoo Forresterin tutkimusjohtaja James McQuivey.

National Retail Federationin johtaja Tracy Mullin sanoo, että verkkokauppiaiden huomioidessa myynnin kasvun ja vähenemisen toiminnassaan he pystyvät paremmin palvelemaan kuluttajaa ja näin kasvattamaan verkkokaupankäyntiä.

Lelujen ja tietokonepelien myynti on pudonnut eniten - 600 miljoonasta 125 miljoonaan dollariin. Myös ruoan ja juoman sekä kukkien, korujen ja vaatteiden myynti on vähentynyt huomattavasti.
(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat