Sunnuntaina esitelty formula ykkösten uusi logo viestii rohkeutta, aggressiivisuutta ja soljuvuutta, käy ilmi brändiuudistuksen suunnitelleen toimiston esittelykansiosta.
Uusi F1-logo esiteltiin heti Abu Dhabin päätöskisan palkintopalliseremonian päätteeksi juhlallisin menoin. Valtteri Bottas pääsi suihkuttamaan voittokuohuvat uudella tunnuksella varustetusta pullosta.
Useimmat fanit ottivat vuodesta 1993 F1:siä koristaneen logon jäähyväiset raskaasti. MTV Sportin äänestyksessä 27 prosenttia vastaajista oli maanantaihin kello 10 mennessä pitänyt uutta logoa vanhaa parempana.
Äänestys
Verkkosivusto Creative Review esittelee lukuisia muita amerikkalaisen mainostoimiston Wieden+Kennedyn tekemiä logohahmotelmia, joiden joukosta nykyinen tunnus valikoitui.
F1:n nykyinen omistaja Liberty Media kertoi vaihtamisen tarpeen tulleen vanhan logon sisälle tyhjään tilaan piilotetun numero ykkösen luomasta ongelmasta. Toiset uskoivat, että Liberty haluaa hävittää logon kautta lajia pitkään hallinneen Bernie Ecclestonen perintöä. W+K:n projektijohtajan Richard Turleyn mukaan monimutkainen logo symboloi uusien omistajien mielestä liikaa insinöörivetoisuutta, josta halutaan liikkua enemmän fanilähtöiseen ajatteluun.
– Fanit haluavat parantaa yhteyttään formula ykkösiin kuskien, kilpailun ja lajin inhimillisen puolen kautta sekä jännittämällä rengas rengasta vasten kisaamista, F1-sarjan markkinointipäällikkö sanoo Libertyn kuluttajatutkimuksista.

